Saturday, June 6, 2009

Salam Pengenalan

Salam semua,

Moga dengan permulaan salam ini akan membuka ruang pada aku untuk berjuang melalui penulisan untuk membela mereka-mereka yang kurang bernasib baik. Maaf dipinta andai kata dalam ungkapan-ungakapan aku seterus nya mungkin menyentuh keperibadian mereka-mereka yang anda rasa ada kaitan dengan anda. Tak kira melalui hubungan sebagai adik beradik, kerabat, kawan dan lawan.

Aku bukan orang yang hebat dalam pentas penulisan. Bukannya aku tak pernah menulis, cuma aku tak pernah keluarkan apa-apa naskah untuk tatapan. Tapi itu cerita sepuluh tahun lepas. Itu cerita semasa di bangku sekolah yang tak pernah aku lupakan. Sesekali kenangan tu datang, terasa macam aku ni masih di peringkat persekolahan.

Aku bukanlah orang yang sempurna yang ade segala-galanya. Aku membina jambatan kehidupan aku sendiri. Untuk menyeberang ke hujung sana, terdapat liku-liku yang aku rungkaikan sebagai satu kehidupan.

Untuk isteri aku, Norhanim binti Amir, terima kasih kerana memahami kerja-kerja aku selama ini. Terima kasih atas Segala apa yang kita pernah lalui hingga ke saat ini. Walau banyak halangan dan rintangan, kita tetap tabah dan redha dengan apa jua dugaan yang mendatang.

Untuk anak-anak, Saidah Humaira dan Salwa Huwaida, kalian berdua masih belum tahu saat abah mula menulis di halaman ini. Moga segala maklumat, makluman, nasihat mahu juga pengalaman dalam rencana abah yang berikutnya dapat kalian jadikan pedoman juga panduan hidup bila kalian sudah mempunyai kehidupan sendiri.

Aku berharap, aku akan terus menerus menulis. Aku juga berharap penulisan aku ini akan memberi kesan kepada yang memerlukan atas platform yang aku namakan kesedaran. Aku mengharap akan ada kebaikkan atas usaha yang aku mulakan ini.

Atas dasar kesedaran, aku pohon andai kalian di luar sana ada maklumat dan maklum balas berkaitan dengan apa jua perkara berkaitan dengan kehidupan manusia seperti cerita tentang kehidupan, manusia baik, manusia jahat yang mana boleh dijadikan contoh mahupun tauladan boleh lah dipanjang-panjangkan dalam blog ini.

Sebarang komen dan cadangan yang dikemukakan aku dahulukan ucapan jutaan terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Adalah dipelawa sesiapa sahaja untuk memberikan pandangan atau sesiapa sahaja yang ingin menceritakan pengalaman dilaman ini.